Blog podróżniczy

Dominik Rozpędowski

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 4 – Kia Ora)

To już ostatni wpis o naszej nowozelandzkiej przygodzie, będzie jednak bardzo obszerny! Opowiemy Wam o muzeum Te Papa w Wellington i polskich akcentach w nim, o wzruszających spotkaniach w domu opieki, o tym jak Polacy dbają o miejsca związane z Władcą Pierścieni oraz jak pomogliśmy w uzyskaniu polskiego obywatelstwa. Pokażemy Wam także piękną kartkę imieninową …

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 4 – Kia Ora) Read More »

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 3 – Pahiatua)

Osobny wpis chcemy poświęcić wyjątkowemu miejscu i wyprawie do niego – miejscowości Pahiatua, położonej 160 km na północ od Wellington. To właśnie tam w listopadzie 1944 roku trafiła polska grupa, 733 dzieci i 102 opiekunów, którzy z ZSRR, przez Persję i Indie trafili do Nowej Zelandii. Pojechaliśmy tam z jednym z “Dzieci z Pahiatua”, Józefem …

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 3 – Pahiatua) Read More »

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 2 – Wellington i okolice)

W końcu… Z kilkunastu godzin podróży zrobiło się kilka dni, ale w końcu dotarliśmy do celu. Nowa Zelandia, kojarzona z Władcą Pierścieni, Maorysami, pięknymi krajobrazami. Nam zaczęła kojarzyć się z Sybirakami. Zapraszamy do kolejnej części naszej opowieści i do poznania wspaniałej polskiej społeczności! Po przybyciu do naszej bazy noclegowej zaplanowaliśmy najbliższe dni. Zapowiadał się bardzo …

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 2 – Wellington i okolice) Read More »

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 1 – Singapur)

Staliśmy na Lotnisku Chopina w Warszawie, czekając na coraz bardziej opóźniający się samolot do Frankfurtu nad Menem. Przed nami podróż życia – lot do Nowej Zelandii, oddalonej o niemalże 18 tysięcy kilometrów od Wrocławia. Jednakże naszym celem nie było zwiedzanie Hobbitonu, podziwianie Alp Nowozelandzkich, czy poszukiwania Kiwi. Lecieliśmy tam po to, by wysłuchać i utrwalić …

Polskie ślady w Nowej Zelandii (część 1 – Singapur) Read More »